Petra Nyman Art & Design

måndag 2 april 2018

Sightseeing in Bangkok! Vilka kontraster! Middag vid floden!

Vi hyrde en chaufför från Mandarin som skjutsade runt oss på olika ställen som var värda ett besök. 
Andra gången som jag är i Bangkok, förra gången tog vi en båttur på floden 
annars har vi nästan bara stannat på hotellet.

Första stoppet var Chinatown alltså så mycket folk överallt så varmt men kul att ha sett

Vilka kontraster vi som kom från en lyxig champagnefrukost på Mandarin Oriental 


Chaffisen snurrade runt medan vi kikade runt o ringde honom när vi ville åka vidare
Om man säger så här den STANKEN som var här
 jag skulle aldrig stoppa det här i munnen för allt smör i Småland vände sig lite 
i magen om jag ska vara ärlig

Fatta all mat i den här värmen, förmodligen  skulle man bli "dyngsjuk" om man åt en tugga

Sugen? 
Fatta att det är säkert 38 graders värme, smogg o kvavt.

Check på Chinatown vi åkte vidare

Vi stannade vid ett Buddha tempel
Finns hur många som helst känns det som

Här kunde man tända ljus, be o önska sig något
När jag skulle in o hälsa på Buddha tyckte personalen att jag var för lättklädd 
så jag fick låna en grön rock

Säg Hej till Buddha, väldigt lång o ståtlig



Färden fortsatte till Golden Mount
Här gick man 346 trappsteg för att nå toppen

Man skulle slå o klinga i klockor


Här börjar min höjdskräck ta över mer o mer......nej jag vågade inte sista trappstegen men 
R sa att det inte var så mycket att se däruppe iallafall hihi


Det blev några stopp till innan vi längtade hem till vårt hotell o en lunch vid poolen igen.
Så törstiga, hungriga o varma.


Det fick bli  en favorit i repris nämligen  Grekisk sallad vid poolen



Hur skönt med ett dopp efter sightseeingturen 


På kvällen åt vi middag på hotellets restaurangbuffé som är den godaste buffén jag ätit i mitt liv.
R håller med mig!
 Det är en klass för sig helt klart liksom frukostbuffén.

Min klänning matchade iskonsten kvällen till ära


Jag åt så mycket att jag rullade hem tur att vi inte hade långt till sängen
Mysigt att sitta precis vid floden o inta middagen när båtar,  färjor o partyfärjor åker förbi.
Känns nästan som att man är med i en film.

En fantastisk dag att minnas tillbaka till.
Tappade servetten stup i kvarten som de la i mitt knä o jag vet inte hur många gånger de bytte ut den.
Tallriken bar de tillbaka till  bordet när man hämtade ny mat.

Bra service är bara förnamnet!


<3

Nu ska vi gå på hundpromme i solen!
Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar