Petra Nyman Art & Design

torsdag 2 november 2017

Shopping i Maspalomas! Grand Finale på min o mammas Sällskapsresa del 6!

Sista dagen var i tisdags då åkte vi taxi  till Maspalomas för att strosa lite i affärer o äta lunch där!
Fatta vad man inte kan förstå att det varit grått, kallt o blåsigt därhemma o mörkt redan kl 17:00 iallafall nu när det har blivit vintertid.
Bara några timmar i planet o man har sol, värme o ljuset!


Mycket mer fart, liv o rörelse, affärer barer o restauranger här.

Älskar kaktusarna <3

Vi gick in i första affären som jag hittade massor av fint i direkt;)
Så bra för Mamma hittar överallt här då hon o Christer bott här många gånger!


När vi shoppat o gått runt i värmen o tittat på bla hotell som de o vi bott på tidigare var det så gott med en kall lunchöl.

K1 hette stället, utsikten o maten var superbra. Vi åt riktigt bra fish and chips men servicen var galet dålig! Men skit samma om det dröjde hur länge som helst.
Det gick ju ingen nöd på oss direkt! Titta på folk i värmen är ju väldigt trevligt faktiskt!



Havspromenad efter lunchstoppet som varade ett par timmar?!? Med tanke på att allt tog vansinnigt  lång tid!

Havet o horisonten! <3

Det blåste väldigt när man kom runt hörnet. Gran Canaria har en blåsig o en lugn sida tydligen!?
Fick beröm av en främmande kvinna att min klänning var så snygg!

 Kul med komplimanger från främlingar! Det är ju inget de behöver säga för att vara snälla ju!?
Bara hjärtligt! Sånt är härligt!
Vi gick runt o letade efter en bankomat så vi skulle ha lite cash till bla taxin nästa tidiga morgon.
Nu fick det vara färdigt med Vings transfer hihi

Köpte en myströja som det stod fabulous på till Bella för det tycker jag hon är!

Oj vad hon jobbar o sliter nu! Claes borde också ha fått en som gjorde två mål i senaste bortamatchen mot Luleå första målet redan efter 30 sekunder.

Det måste varit rekord i Carlstad Uniteds historia så nu hamnar han nog i historieböckerna?!
Men jag  köpte ingen tröja till honom då jag inte tror han skulle uppskatta en sån tröja??? ;)

Finaste mami vad trevligt vi har haft det! <3


Grand Finale på hotellet o vår egna servitör som servat oss hela veckan.

Vi tog ett varsitt glas vin till middagen :)


Vi fick sitta inomhus då det var fullt där ute som vi brukar sitta.
Men det är inget skramligt ställe som det kan vara på All Inclusive



Flygresan hem gick bra! Tidig uppstigning men vi avbokade transfern o tog en taxi till flygplatsen istället då kunde vi sova till 05:30 istället för 03:30 så där släppte vi Sällskapsresan hehe

Men istället fick vi betala övervikt då vi trodde bagaget fick väga 20 kg plus handbagage på 6 kg.

Men vi blev ombedda att ställa vårt handbagage på vågen då fick vi 7kg övervikt då handbagaget skulle inkluderas de 20 kg.

Detta har jag aldrig varit med om tidigare men det var ju bara att punga ut med 35 Euro till hihi


Claes hämtade oss vid flyget o vi var hemma redan kl 14:00 så himla skönt

Elsa som har varit lite deprimerad när jag varit borta den här veckan lämnar mig inte en sekund <3

Bonniebus har bott två nätter hos Nathalie som har haft höstlov o ville mysa lite med Bonnie

Hon var även med henne till hundfrissan <3

Sallad från KMTI o idag har jag mest gått igenom alla bilder från resan.

Jag vill verkligen spara detta minne från en riktig feelgood trip som jag o mamma haft!
En oförglömlig vecka med så mycket surr o skratt, god mat sol <3

Så himla kul att umgås med henne vi är verkligen som två kompisar!

Tusen tack världens bästa mamma för fantastiska dagar!

<3

Detta måste vi snart göra om!

Nu kommer inga mer inlägg ifrån resan! Jag lovar Hihi

Jag har aldrig bloggat 6 inlägg på en dag tidigare!;)

Nu ska jag plocka upp matkassar i köket som R kom hem med!
Jag hade skrivit en gigantisk lista då han inte handlat typ på hela veckan jag varit borta ;)

Imorgon ska vi fira Bella o Julia som kommer hit.

Vi blir 9 st till middagen imorgon! Så himla kul det ska bli att träffa er alla!

O innan dess blir det ett efterlängtat spinningpass på KMTI!

Måste skynda mig så jag hinner se Wahlgrens Värld!

GOKVÄLL!

<3

Kram Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar