Petra Nyman Art & Design

måndag 22 maj 2017

Finbesök och Grillpremiär! Min målning på Karlstad CCC! Fallet Kevin rör mig till tårar!

Hello i stugorna! Vilken underbar helg vi har haft!

Trots att  utemöblerna är på plats, solen har lyst på oss, Sverige har tagit VM guld, poolen är uppfylld, första grillpremiären, Julia har varit här så har jag ändå varit riktigt riktigt förbannad!!!!!!

Så jäkla arg och bedrövad över hur det kan få gå till när jag till slut tog mod att se dokumentären om Fallet Kevin. Hur kan det få gå till så mot små pojkar 5 o 7 år som blir indoktrinerade  som till slut gör allt för att försöka göra polisen till lags! Det värsta jag sett faktiskt!

Har ni sett den? HÄR! Jag tycker alla borde se den! Lättnad för killarna som nu är 23 och 25 år men säkert fått men för livet! Hoppas de får ett riktigt fett skadestånd och en ursäkt av de inblandade med Rolf Sandberg i spetsen!


Vad gillar ni min nya kaffekopp? Ett annat motiv på andra sidan! ;)


Samma motiv som min målning som auktioneras ut till förmån för barncancerfonden  slutbud 31 aug på Barncancergalans FB sida!

Vid 1:37 typ visas alla målningar som skänkts upp det var 14 stycken

Vill man inte bjuda i blindo hihi så hänger allihopa numer på  här på Karlstad CCC
hela sommaren!
Stolt och glad så nu är det bara att hoppas att någon bjuder på tavlorna! ;)

Annars var det skönt att köra spinning i fredags o få ur sig lite ilska som dokumentären Fallet Kevin gav mig så fruktansvärt ont i mammahjärtat!
Efter spinningen blev det ett obligatoriskt bubbelbad! ;) Bästa fredagskänslan!

Snabb fredagsmiddag blev stuvad färskpotatis
Kallrökt lax till middag!

Somrigt o fräscht med dill o citron till!

Äntligen är utemöblerna uppkörda från vinterförvaringen!

Blir alltid lika förvånad över om det ska gå o bada i denna poolen haha en dö råtta o några grodor hihi

Med kemikalier kommer man långt tydligen för det ser redan bättre ut o det här va i lördags!

Även grillen framtagen! ;) 

Julia R:s stora dotter kom hit från Örebro o  blev genast chef över lunchkorvgrillningen :)
R tog över det jobbet på kvällsgrillningen! ,)

;D!

Finaste Julia så fin bonusdotter jag har! Hon är verkligen så kul att umgås med! <3
Alltid speciellt med första grillningen o att kunna sitta ute o äta middag!
<3

Himla skönt att det inte kom en endaste mygga eller geting det är ju annars många utekvällar i sommar Sverige som kan förstöras pga dom annars!
Lillebror Claes kom också hit på middag då J var på födelsedagsfest!
Claes skulle upp supertidigt på söndagen för att spela match i Umeå som tur var fick de flyga upp!

Vi satt ute länge o surrade om allt o inget! 
På morgonen plockade jag fram det vi hade i kylskåpet o fixade en mysfrukostbuffé!
Det blev en långfrukost framför nyhetsmorgon!
En mysig helg ...........det var bara Bella som saknades!

<3

Kram o ha en fin start på veckan!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar