Petra Nyman Art & Design

tisdag 14 februari 2017

Recept spicy köttfärsgryta alá Thaistyle!

Ett litet middagstips från mig! Kanske byta ut fredagstacosen mot den här smarriga köttfärsrätten?

Jag hade tänkt använda kycklingfärs men det var tyvärr slut i affären så det fick bli nötfärs istället men det var lika gott det ;)

Skulle faktiskt även funka som <3 Valentines day dinner <3 (idag verkar jag ha en liten bloggdag?!? Tredje inlägget idag) Hihi


Alla ingredienserna förutom .........

 Sambal Oelek ;)
Serverade med jasminris, broccoli
 Jordnötter o lime som tillbehör mmmmm va gott!


Pressad lime är så gott!


Recept enkel Thaigryta med köttfärs eller kycklingfärs



Ingredienser
5oo g nötfärs alternativ kycklingfärs
1msk riven ingefära eller mer
smör att steka i
1/2 purjolök
1 burk kokosmjölk
2 tsk sambal oelek
2 msk fisksås (oyster)
3 dl färsk spenat
1 st lime
Jordnötter
Ris

Jag gjorde så här
Koka riset efter anvisningarna på förpackningen.
Skala o riv ingefäran. Bryn färsen och ingefäran i en stekpanna med en klick smör tills färsen är genomstekt.
Strimla purjolöken. 
Tillsätt kokosmjölk, purjolök, sambal oelek och fisksås(oystersås) i stekpannan. Låt puttra i ca 5 min.
Grovhacka spenaten och lägg i det i stekpannan mot slutet.

Servera thaigrytan med jordnötter, limeklyftor och ris.

Bon apetit!
Mums mums!


Brasa höjer verkligen mysfaktorn rejält! Och levande ljus! <3


<3 Happy Valentines day <3

Ikväll blir det Parneviks ;) kanske lite bubbel i bubbelpoolen?!

Kram o ha det bäst!

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar