Petra Nyman Art & Design

onsdag 8 februari 2017

Mellomysmiddag! Nytt till hemmet! Reklamfilm stugan i Stöten!

Godmorgon! Som vanligt rinner dagarna o helgen iväg i rasande fart! Stämmer det att det är Mellofeber?
Jag älskar direktsändning, nervositeten, programledarna, dansarna, artisterna, kläderna, låtarna o har gjort ända sedan jag var liten hihi. Sen får man känslan av att våren är på väg också?!

Tittade ni på Mellon i lördags, jag tyckte att det var helt rätt låtar som vann!



Claes (sonen) o hans tjej Josefin skulle komma o äta middag hos oss, så mysigt när de vill komma o umgås med oss en lördagkväll <3
Titta vilket hav av tulpaner Anette kom förbi med också, tusen tack ;)

Vi hade löjrom i frysen så jag ville få lite mellofeeling o festkänsla så jag gjorde lite snacks med salta chips med lite creme fraiche, löjrom, rödlök.
Glömde fota innan de var slut så det fick bli en printscreen

Jag förberedde efterrätten (ni som läst min blogg ettag vet att jag inte är någon varken efterrätt eller bakmänniska hihi det får vara max tre ingredienser hihi

Jag valde mellan varma bananer med vaniljglass (stek bananer i sirap i en stekpanna o servera till) eller blåbärspaj som det blev ( pajdegen 100 gr smör, 2 dl glutenfritt mjöl o en dl socker lägg smuldegen som ett täcke över) 200 gr i ca 25 min. Där går gränsen för min bakning hihi

Det värsta jag vet är när det står att det är en matblogg o det bara är en massa recept på sötsaker. Då tappar jag intresset direkt ;)))

Sallad inte så spännande men blandsallad, hackad rödlök, salladslök, körsbärstomater o en gul paprika.


Dukade o stoppade några tulpaner i klongvasen. Så vacker vas o det behövs inte mycket blommor för att det ska se ut som ett konstverk.
Sprang runt o tände ljus i hela huset!

Gjorde en klassisk potatisgratäng med massor av ost, vitlök o grädde, pepparsås o helstekt fläskfilé.

Pepparsåsen blev en improvisation av mera grädde, oxfond, svartpeppar, vitpeppar, rosépeppar o en liten klick dijonsenap. Den blev omtyckt av middagsgästerna ;)

Så mysigt! Vi blev lite sena så vi fick spela in Mellon då vi missade början ;)
Vi förflyttade oss till soffan o tv:n. Claes o Josefins inköp till doggisarna på IKEA

Efter nån timme när middagen sjunkit ner lite blev det efterrätt, blåbärspaj, vanilglass o vaniljvisp o det slank ner det också.
Josefin var omringad hihi
På söndagen åkte vi till stan en snabbsväng.

Jag köpte två fina toppar från Gina Tricot OCH dessa lyktor från Skultuna.

Mina nya fina ljusstakar från Skultuna,HÄR! fast jag ångrade mig när jag såg på Insta nästan likadana fast de kostade en bråkdel:( Ofta är det så att det blir kopior på de dyrare om man håller lite utkik)


Wilma myser med nya kompisen hihi
Gud vad jag skrattade när hon la sig här! Haha
En riktig härlig helg!
Jag samlade ihop en jäkla massa poäng på 15 med Paulo också tack o lov efter denna mathelg,
Nu är det ny vecka har kört spinning både måndags o igår,

Jag har fortfarande haft ont i "tennisarmbåge" men kanske lite bättre i skrivande stund. Köpte grillad kyckling igår efter spinningen för att middagen skulle bli så enkel som möjligt o jag kunde vila armen lite.

Ikväll tänkte jag iallafall laga Thaigryta med kycklingfärs till Mästerkocken.


Jag fick en längtan till vårt hus i Stöten när jag såg den här nya reklamfilmen därifrån.


Visst blir man sugen på lite miljöbyte då o då?!

Finns mer info på FB sidan se länk nedan om någon är sugen på att hyra.



Hoppas ni fått en bästa start på veckan! Bella kommer hem till helgen också så mysigt o på lördag har mamma bjudit mig på Vinmässan som är här i Karlstad, det ska också bli väldigt trevligt!

Kramar Petra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar