Petra Nyman Art & Design

torsdag 2 februari 2017

En sommarfest i Örebro! Casa Nyman i Nerja! Inredningstips! 15 med Paulo!

 Vem vill inte gå på Party med sommartema när det är som dystrast hihi. Jag anade att det var ett födelsedagsparty då jag vet att Elisabeth fyller år 21 jan hihi så vi svarade på sms inbjudan snabbast av alla tror jag?!  Elisabeths man o R har haft företag ihop i många år så vi har både rest o träffats många gånger sedan dess;)

Det var även Per o Elisabeth som fick oss intresserade av att köpa i Nerja o att vi faktiskt skaffade ett hus där.
Det går att hyra om någon skulle längta efter lite Costa del Sol sol hihi kolla länken när det är ledigt vet ja;)
Casa Nyman  
(tror även Eliz har att hyra där)
 I Örebro hade man inte tagit bort julbelysningen än?!? Det hade man inte i Karlstad heller föresten! Men så omysigt med julbelysning 21 jan!

 Vi bodde på Behrn Hotell som inte heller hade rensat ut julen!

 Annars ett mysigt hotell med sköna sängar som ligger mitt i stan o mycket trevlig personal!
Dygnet runt service!

 Vi gjorde oss i ordning för sommarfest på hotellrummet.

 Lise Sandahl kransen o några små lockar i håret! ;)

 Jumpsuiten på!

 Redo för fest o Per kom o hämtade oss sån lyx! 

Vem brukar ha tid med det när man ska ha fest hemma!? Elisabeth kanske ville vara ifred i köket? 

Who knows? ;)


 Men han var snabbare än tåget in o hann servera bubbel innan vi klev innanför dörren!

Bra service där Per!!!

 Jag o Åse  (som fick låna min hatt från Thailand som jag också hade med mig i väskan)!
Vi har haft så många fina middagar o minnen i både Spanien o  bla Dunas Park när Åse fyllde 40!

Synd bara att R inte varnade (förberedde)  oss när han tog fotot för då hade Åse haft världens vackraste smile! Men lika vacker är hon ändå! Träffade även deras fina son Emil senare på kvällen som hämtade! Fantastiskt när barnen börjar med paybacktime <3
 Kruse tar igen sig! De bor grannar med oss i Nerja ;)
 Kul att träffa så många människor som man inte brukar träffa så ofta! Vi pratade skadedjur råttor o vägglöss bla då han jobbar på Anticimex! Huga vad otäckt!

 Vilken skräll att hitta födelsedagsbarnet i köket! <3 Hihi

 Alltså hur gott var inte detta! Massor av sillsorter hade hon fixat, ostar, grillat o sommartårta som pricken över i:et!
 Bären hade inte åkt på sommartårtan än!

 Alla hade inte uppfattat sommartemat på festen?!
 Goda snittar o bubbel mötte oss i hallen men vips så var de borta innan jag han få upp kameran. Smakade väldigt gott!

 Alla hundar gillar R! ;)
Panelhönor!

 Frida var sommarfräsch! Hon bor också granne med oss i Nerja!:)


 Sill, nubbe (för den som vill ha det) kall öl, cider, bubbel eller vin för den som ville ha det som festdryck ;)
 Jag älskar sill! O även de här fjärilstallrikarna från Mateus skulle jag inte tacka nej till!

 Mums!


 Nubbe är itte nått för mäg! Hihi


 Vilket vackert blomarrangemang! Hon hade varit runt halva stan för att få tag på diverse rosor

 Dessa två brukar vi också träffa i Nerja! Tror Per o Elisabeth fått alla sina vänner att älska Nerja;)
Eller iallafall att åka dit!

 Hon har blommor i sitt hår! <3
 Elisabeth drar igång en snapsvisa!

 Skål på er!

Vi hade en supertrevlig kväll! Härligt tema med sommarfeeling! Vi var lite kloka ändå o åkte taxin hem vid 01:30 tiden men så kom vi ju redan vid 18 ;)

Somnade gott på kudden!

Vi sov ut ända till 10:30 hur ofta händer det?!? Men det var mörkt rum o sköna sängar så det måste ha berott på det!
 R:s dotter Julia kom o åt hotellfrukost med oss <3

Mysigt o ses! <3 Själv har jag kudden kvar i ansiktet hihi

Vi tog en kort promenad hem till hennes lägenhet! Pappa R blev en hjälte då han fixade Tv-kanalerna åt henne.

Julia som kör 15 med Paulo var helt peppad så nu har jag utmanat Pierre o Anna som ska gifta sig i Påsk o R att hänga på! 
Så nu kör vi, vi började i förrgår o kommer avsluta vår 5 veckors med Paulo när vi är i Thailand! Det blir perfekt det! Nu tränar jag ju en del egna pass också spinning, tabata osv men man får poäng för egen träning också!  Kul idé faktiskt speciellt för alla som har lite tävlingsjävulen i sig!
Tyvärr är R förkyld o Pierre o Anna kan inte köra den här veckan så lite dålig start men de får ta ikapp det senare! ;)
På söndagen åkte vi o tittade på möbler på hemvägen på Jacobsons möbler i Örebro.
Vi hittade en soffa som vi kanske tänker köpa?
På söndagen var det bara att klä sig varmt för att åka o titta på när Carlstad United o sonen som körde träningsmatch mot Degerfors borta fick bli en söndagsutflykt. 

Snart börjar fotbollssäsongen igen! Det blir kul det för en fotbollsmorsa som mig! Men hoppas inte på att behöva ha underställ då! Då vill jag sitta i solen med glass o kaffe hihi


Ika min vän som älskar inredning var förbi mig i veckan o kom med flera bra tips på inredning!

Bl a funderar jag på att byta ut mina matsalsstolar mot några av dessa! Visst var de snygga från Artwood




Finns att köpa HÄR!


Bara att bestämma färg är ju jätte svårt för en med beslutångest Haha


Ha en fin torsdag alla! Snart helg igen!

Nu är bloggtorkan över för den här gången! Så långt uppehåll har jag aldrig haft på fyra år tror jag men det har ju haft sina orsaker. Nu är jag på hugget med bloggen igen känns det som efter en turbulent vecka.


Elisabeth fick en övernattning på Yasuragi av oss så det ser vi fram emot i vår också!

Mysigt att ha saker att se fram emot med härliga vänner!

<3

Kramar Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar