Petra Nyman Art & Design

måndag 14 november 2016

En sen Fars Dag middag! Keep Hope Alive som glasunderlägg! Stugan i Stöten! Julklappstips!

Hej kära vänner hoppas ni haft en bra fars dag! Vi firade sent igår kväll då R kom hem från Spanien.

Har ni börjat köpa julklappar än? Tycker alla verkar vara så tidiga med allt i år hela sociala medier svämmar över av både pepparkaksbak,  lussekatter mm 

 Men visst har det vita på marken gjort att man gärna vill börja planera lite för julen hihi (min man håller dock inte med mig där?!? <3
Här får ni ett julklappstips av mig! Originalmålningn kan ni se på bilden nedan där den står vid entrén på Autowåx vinnaren har inte hämtat ut den än men det vinnande budet blev 10 000:- som går till barncancerfonden.

Nu har jag även fått några askar med glasunderlägg 6 st i varje ask så coolt att en målning på 130cm x 100cm kan bli så litet som på ett glasunderlägg.

Priset är iallafall 350:- o antalet är begränsat.

Ni kan beställa av mig på petranymanart@mail.com
Betalning funkar med swish eller bsnkkonto.

Alternativt få en faktura i min Webbutik Petra Nyman Art & Design webshop HÄR!


På onsdag kommer jag även ha lite försäljning av bla kuddfodral, akrylmålningar, muggar. gicléetryck på KMTI som har medlemskväll! Hoppas vi ses då! 

Jag kommer finnas där mellan 16:00-20:00

Så passa på att shoppa lite julklappar! ;)))
Eller gå dit o kör ett träningspass!  Mitt spinning pulspass i fredags som var väldigt svettigt hihi

Första advent ska vi nog premiärbo i Stöten stugan så mysigt det ska bli. Micke o Camilla la upp den här bilden i helgen då de var där. Fortfarande lite småfix innan det är helt klart.
<3

Lite skillnad mot den här bilden jag fick skickad från R som varit i Marbella över helgen.
Vädret var strålande.
Bella hade jag förvarnat om att akta sig för eventuella ras från hustaken, jag var nämligen själv väldigt nära att råka ut för det utanför Mitt i City i Karlstad för ett par år sedan.

Läskigt när det kommer isbitar från höga höjder, man lär nog sova ganska gott om man fått något sådant i huvudet. Det tog inte lång stund förrän jag fick den här bilden skickad från dottern i Stockholm.

Mams är alltid steget före vad gäller att se faror i allt!
<3
Som sagt blev det en sen middag då R kom hem från Spanien igår kväll plus att det var en olycka längs vägen som gjorde att det stod helt stilla på vägen ettag.
Tycker på riktigt att det är mycket  läskigare på vägarna med denna blixthalka o väglag än att flyga.

Läste att onsdagens snökaos i Stockholm kostade 240 miljoner?!? What?
En liten aptitretare med Nyåkers pepparkaka o Ädelost <3
Claes kom hem o åt farsdagsmiddag med oss,  Jag gjorde en riktigt gräddig, ostig vitlöksdoftande potatisgratäng med fläskfilé o pepparsås.

Bella är i Stockholm o Julia i Örebro men de kommer hem till helgen då vi ska fira deras födelsedagar ordentligt! ;) Nu längtar vi efter er! <3 <3
Traditionella triss skrapet o R fick ihop inte mindre än 180:- på 10 lotter så än lever hoppet! Hihi
Rosorna var så ynkliga på Ica så jag köpte tulpaner istället! Ingenting som stämmer längre förr var tulpaner en vårblomma! ;)
Körde världens enklaste men vi konstaterar varje gång att det är såååå gott!
Bananer som hettas upp med sirap i stekpannan o serveras till vaniljglass.
Kan nog vara den enklaste efterrätten jag vet! Blir dessutom mycket godare än det låter!


Grattis R som är den bästa pappan till mina barn jag kan tänka mig i hela livet!

<3


Funderar på att klicka hem de här från Indiska!

Sjukt snygg! 399:-

Nu önskar jag er alla en fin måndag!

På torsdag ska vi på Strömstedt i Göteborg;)))


<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar