Petra Nyman Art & Design

måndag 10 oktober 2016

Bröllopsdag! Ett fantastiskt middagstips! Ny festtop från Lise Sandahl! Ett litet kaos! Petra Nyman Art!

Hej måndag! Solen kikade precis fram jag  känner direkt vad det gör skillnad på humöret. 

 Men det viktigaste är förstås att ha sol i sinnet eller hur! Tankar påverkar en mer än vad man tror. 

Att börja dagen med att tänka något positivt kan faktiskt påverka hela dagens mående.

Helgen har varit lugn o mysig vi har firat vår bröllopsdag. R kom ihåg den också för han hade köpt underbara rosor trots att han hade en körig dag på jobbet. Love you!
<3

I fredags efter ett lite kaosartat spiningpass som lyckligtvis redde ut sig till det bästa...men känslan att komma till sitt pass o hela musiksystemet i nästan hela byggnaden hade brakat ihop. 

Teknikens värld säger jag bara, det är nog en instruktörs värsta mardröm. 

Men snabbt agerande av Magda o våra ljudkillar som kom i blixtfart kunde de flytta dit portabla högtalare o vi fixa en ny spellista i Spotify på 2 min innan passet skulle börja så blev det ändå så bra som det kunde. 
Tur man har rutin o varit med några år hihi. 

Man blir nästan ännu mer taggad som instruktör att det ska bli bra. Alla nådde grymma 
intensitetstoppar så träningen fick vi iallafall!! ;)

Vilka vackra rosor min man kom hem med! <3


På fredagen skulle vi även ha en kick off på KMTI. Karin körde ett svettigt super roligt danspass o Magda körde ett Intervall pass.
Så många härliga kollegor man har på KMTI, jag stannade inte kvar på festen utan åkte hem o firade bröllopsdag med min man. Jag har haft lite ont i halsen till o från hela veckan dessutom.

Rosa månad o rosa himmel <3

Man är ju tvungen att plocka fram bröllopsalbumet!
7 oktober för 16 år sedan! <3 Åh vilken lycklig dag!

Vi träffades 7 oktober, förlovade oss 7 oktober o gifte oss 7 oktober. Lätt att komma ihåg! ;)

Jag är så lyckligt lottad o evigt tacksam som träffade mannen i mitt liv!
 <3
Julia, Bella o Claes så söta så jag dör när jag tänker tillbaks på det! Buset i Claes blick men systrarna höll hårt i hans händer när vi gick in i kyrkan hihi

Tänk att jag var lika svart i håret som Silvia hehe
Trivs bättre som blondin faktiskt! ;)))

Vi åt oxfilé, vitlökssmör o hasselbackspotatis o ugnsbakade tomater o sparris.
En klassiker from 80s men ack så gott!
Vi drack ett så gott rött vin vi fått av J som är det vi brukar dricka på Bruxan i Nerja

Kommer ni till Nerja o går till vår favoritrestaurang Nerja de Nerja  Bruxelles och gillar rött vin då är det det här ni ska köpa ;)
<3 
Vi provsmakade på "Rosa bubbel" som vi fick av Lisa o Magnus på förra veckans spontanare!
Det var jätte gott! Jag vet inte om det finns på bolaget? Passade perfekt på bröllopsdagen.
Zöhrer frizzante rosé hette det.
Så nöjd över min glittertop från Lise Sandahl också <3
Muddar nertill o inget som sticks som det annars kan göra av en del glitterkläder.
Matchade med en fake skinnkjol från Zara. 

Min bröllopsring är från Ole Lynggaard. 
<3
Annars har helgen bara passerat i lugnets tecken, som sagt lite ont i halsen som inte vill ge med sig.

I lördags gjorde jag mina paradrätt.

Alltså på riktigt har ni inte testat dessa så har ni ett grym recept här!

Man kan bjuda en kung på denna rätt! Hihi såsen skulle jag kunna äta som soppa så god är den!



Receptet på Oxrullader i gudomlig sås hittar ni

Önskar er en härlig dag!

Nu ska jag gå o måla lite på tavlan som ska auktioneras ut av BMW till förmån för Barncancerfonden.  Öva lite zumbakoreografi, ta en promenad i vackra vädret!

Nästa vecka kör jag för livet! Gör det ni också!

<3

Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder! ursnygg klänning du har på dig bla nedanför bröllopskortet.
    Ha en fin dag hälsar Moa

    SvaraRadera