Petra Nyman Art & Design

måndag 26 september 2016

Vad blir det för mat? Middagstips! Marie Sjölins konstutställning på KIKA!

Hej måndag! Sitter i uterummet o bloggar har precis ätit en sallad som jag köpte med mig från Mollys Hörna på KMTI. Så skönt efter att man har kört lunchspinningen ;) Nu är jag skönt avslappnad i hela kroppen precis som man blir att ett hårt träningspass;).

Jag känner mig lite frusen så jag sitter med filt o flissparkdräkten som jag fick av Lisa (som ett skämt) på Tabataresan men ärligt den är ju jättemysig när det börjar bli lite höstligt ute! ;) 
På tal om Tabataresa är det snart dags igen! I slutet på oktober bär det av till Marbella igen <3

R :s klocka ringde redan 05:30 så jag har också varit vaken sen dess,  (säkert därför bla jag är lite frusen o trött) han har åkt o levererar grejer till  fjällstugan i Stöten som snart är klar.  Det vore kul att fira nyår där i år ;)

Förra veckan var jag o Lisa på ett litet lunchmöte i stan då hoppade jag in på Hemtex o fyndade den här fina vasen för endast 99:- 

Kyckling, bacon, parmesanost med basilikadressing!
Rosorna köpte jag på Ica o de är fortfarande vackra!

Jag kom på att det var så längesen jag träffade morfar så jag köpte med lite fikabröd o åkte förbi honom. Han blev så glad o vi satt o pratade ett bra tag. Så jobbigt att han ser så dåligt så han kan inte läsa någonting, han hör även väldigt dåligt men det går om man tar i med magstödet.
Fina morfar som är 94 år nu så kanske inte så konstigt om man både hör o ser dåligt?!

Jag lagade mina möra kotletter i sås förra veckan! Fina mått från Ica! ;)
Kanske ett middagstips inför veckan?

 Receptet hittar ni


Så gott med vinbärsgeé o inlagd gurka till!

När vi var nere på stan passade jag även på att ta en titt på min duktiga barndomskompis fina utställning.
Marie Sjölin heter hon så har ni vägarna förbi Karlstad kan jag varmt rekommendera  att ni tar en titt på hennes verk. 
Hon vill förmedla att vara i nuet o inte alltid vara på väg någon annanstans!

Så klok för ofta är man ju i tankarna redan just på väg!

Kom över på lite Tapas sa Lisa till oss i fredags!

Såklart vi ville! Så efter spinningen i fredags åkte vi direkt dit!

Kommer i nästa inlägg!

Ha en bra måndag!

<3

Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar