Petra Nyman Art & Design

måndag 19 september 2016

Ture turist! Service när den är som bäst! Mot slottet!

Vi vaknade utsövda o konstaterade att det inte ingick frukost på hotellet men att man kunde betala 35 Euro per person för den. Jag som inte äter så värst mycket till frukost utan nöjer mig med svart kaffe o en liten brödbit med ost o marmelad (typisk hotellfrukost för mig) tyckte det kändes lite väl bortkastade pengar även om det säkert var en fantastisk frukostbuffé med tanke på föregående kvälls middag som var fantastisk.


Vi skulle bara stanna på förmiddagen så lite turistattraktioner var vi ju tvungna att hinna med ;)


Innan vi tog en taxi till Eifeltornet gick vi runt hörnet o satte oss på ett utecafé o beställde in färskpressad juice, kaffe o surdegsbröd med marmelad. Precis i min smak!
 När vi kom fram kom ett annat par från Australien o frågade om de kunde knäppa kort på oss o vi på dom! Sagt o gjort!
R agerar fotograf! 
Vi har varit i Paris en gång förut för många år sen, då spelade Nelly Furtado en gratiskonsert här framför Eiffeltornet. Tänk vilket drag det var när David Guetta o även Zara Larsson som var med på en låt spelade här på invigningen av EM i somras.
Usch tänk om någon kastar något uppifrån o vi får det i huvudet sa jag till R!
Nej jag tänkte inte ens tanken på att åka upp! Tyckte det såg alldeles för rangligt ut! Haha
Fick ju svindel bara genom att titta upp ju! ;))))

I"tte nått för mäg" som Carl skulle ha sagt! Ett uttryck vi kör hårt med i familjen! Hihi
Lite läskigt att det ens ska behövas vakter med automatgevär. Det är så otroligt svårt att tänka sig in det som har hänt i Paris när man går här o allt bara är fridfullt o härligt.


Eiffeltornet är bra vackert ändå! Köpte med mig ett hem som pryder en hylla i biblioteket nu :)
Måste verkligen ge en elloge till hotellets personal o service igen. Han kom ut o hjälpte till med navigationen eftersom vi inte fick in det på navven. Han ringde till Slottet o frågade efter rätta adressen.

Sen hämtade han massor av vattenflaskor som han skickade med oss i bilen.

Värmen var inte o leka med denna dag heller! Shit vad varmt det var!
Det var motorväg nästan ändå fram till slottet så det flöt på väldigt bra!
Framme! Några hade kommit redan kvällen innan, nu skulle det bli fest i dagarna tre!

Fortsättning följer! Jag återupplever hela denna fantastiska resa en gång till när jag sorterar alla bilder!

Så många nya intryck, vänner o festligheter! Vi kan konstatera att vi hade förmodligen aldrig kommit hit om det inte hade varit för Diana o Patriks bröllop.

Så tacksam!
<3
Kramar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar