Petra Nyman Art & Design

fredag 23 september 2016

Sista dan i Frankrike! Vingård! Farbror Polisen! Tre rätters Slottsmiddag!

Bröllopsfesten pågick hela natten, tror det var tidig morgon innan de sista gav upp!? Jag gav upp redan strax före 02:00 då var jag så trött så ögonen gick i kors hihi. Nästintill askungesömn hihi..

 Jag var dock väldigt glad för det när jag vaknade o kände mig "ganska" utsövd ;) Brunchen stod uppdukad mellan 10-14, många som var hungriga redan vid 10 tiden. 
Efter brunchen var vi ett gäng som åkte till en vingård som låg en timmes bilfärd (trodde vi åkte lite fel  så det tog nästan två timmar?!
Vi kom fram till slut ändå! ;)

Men innan vi åkte intogs en mumsig frukost här på Slottet!

Jag vet inte hur många baguetter, croissanter jag har ätit dessa dagar, jösses vad gott det är!

 Jag hoppade dock den chokladfyllda! ;)

Några åkte hemåt men vi stannade en natt till så skönt att bara landa o få en lugn o skön dag till i denna ljuvliga miljö.
Efter flera timmar i bilen kom vi äntligen fram till vingården. De hade tyvärr inte tid att ha någon visning så Diana o jag tyckte gungorna var det roligaste på vingården hihi

Fick en flashback från när jag var liten o gungade ute vid sommarstugan hos mormor o morfar <3

Solen sken o det var väldigt fint på vingården.
Patrik slog till på en låda vin.  Diana o jag var inte så sugna på vin hihi
Dessutom skulle vi flyga hem så inte så lätt att få med sig vinflaskor hem!

Hade varit kul att se hur det går till men häftigt att se alla vindruvor ser ni klasarna?

Diana o jag var lite kinkiga eftersom vi var hungriga! Vi bestämde att ta MC Donalds drive thru o  skynda hem till poolen på slottet istället!

Oops det gick visst lite för fort där! Två skamsna män hehe... Ser ut som R o Patrik sålt smöret o tappt pengarna!!!! ;D!

Polisen låg gömd i skogen o vi blev inte invinkade förrän säkert efter en mil.

Luriga de där franska "snutjävlarna" som R säger!
Polisen var iallafall väldigt snäll o prutade med sig själv från böter på 135 Euro till 90 Euro hihi

R tyckte det var jätte billigt med tanke på att de körde 30 km/h för fort!
Det blev en heldags utflykt vi hann precis hem lagom till en tre rätters slottsmiddag.
Jag kan inte se mig mätt på den här vackra miljön! 
A view to a kill <3
Hur gott var inte det här cocktail med räkor, avokado, lime o koriander!! Yummie!
För att inte prata om den här fisken som verkligen smälte i munnen! 
O den här chokladfondanten var MAGISK! Vilken slottsmiddag idag igen!

Kanske tur för vikten att vi inte skulle stanna fler dagar hihi?!?

Vi avrundade kvällen med kaffe i en av salongerna på Slottet! När man blev trött var det bara att ta trappan upp o gå o lägga sig! ;) Hur smidigt!
Om ni har läst mina inlägg från vår resa förstår ni hur underbart vi har haft det här!
Så många upplevelser, så mycket att smälta!
Vi åt en sista Slottsfrukost innan vi kramade om Diana o Patrik som fortsatte sin bröllopsresa!

Så lycklig o tacksam allt vi fått uppleva dessa dagar!

Vilken generositet! <3

Vårt flyg gick inte förrän 19:30 men vi hade 50 mil i bilen till Paris först så vi hade gott om tid, inga mer fortkörningsböter tack hihi.

Däremot bilfärden från Arlanda till Karlstad gick tydligen i rasande fart! Tur att jag sov nästan hela vägen för 2 timmar o 30 min är i fortaste laget dryga 30 mil?!?

01:00 öppnade vi dörren hemma! En mastig resdag!

Men mysigt att komma hem o gosa med doggisarna!

Idag är det fredag o jag har fortfarande inte kommit ikapp med bloggen hihi.

Idag skiner solen i Karlstad, jag ska förbereda mitt spinningpass till eftermiddagen, ikväll ska vi hem till Lisa o Magnus på lite Tapas! Så mysigt!

Ha en härlig fredag!

<3

Kramar Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar