Petra Nyman Art & Design

torsdag 22 september 2016

Dagen D! Bröllopsdagen was amazing! En oförglömlig dag!

Jag njuter när jag tänker tillbaks igår för en vecka sen! Känns nästan overkligt att vi var med om detta nu när man är tillbaka i vardagen i Sverige! Jag har haft så många bilder att gå igenom, bröllopsfotografen var på plats kan man säga hihi. 
Vilken vacker familj! <3 

Nygifta o jag har tårar i ögat vilket jag hade  hela bröllopsakten o inget snorpapper hade jag tagit med mig heller så oklokt av mig! ;)


Det var en sån härlig dag från början till slut, efter slottsfrukosten i lugn o ro åkte jag o R en sväng  med bilen. Vi skulle bla köpa ett bröllopskort som jag hade glömt hemma i Sverige så vi tog en sväng ner på byn. En del spelade golf, endel tog en cykeltur då det fanns cyklar att låna på slottet en del slappade.


När vi kom tillbaka åt vi den godaste lunch baguette jag ätit i salongen,  några tog ett glas rosé till.
Tjejerna började piffa till sig på rummen. Grabbarna satt kvar o snackade.

Här är min #Stockholsmsfru" Nazrin, vi som delade rum på Dianas möhippa i Stockholm o fann varandra direkt! Vilken fin, omtänksam ödmjuk tjej. 

Hon hjälpte till att fixa lite lockar i håret, tyvärr duggade det så regnet gjorde det ganska fort platt igen men det var kul så länge det varade! ;)

Jag hade tagit ett varmt bad innan jag o R åkte till byn o Nazrin duschade också ganska tidigt på dagen, helt plötsligt börjar det skrikas hejvilt på slottet att det inte fanns något varmvatten!!!! Oooops inte populärt när jag sa att jag hade tagit ett röhett bad! Såklart inte så konstigt att det tar slut när 40 pers ska ha varmvatten samtidigt!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till samtliga!  Hihi
Vigseln var kl 16:00 o vi möttes upp 15:30 för att gå iväg gemensamt
Fina Frida o jag! Ännu en ny bekantskap av Dianas härliga vänner!

På röda mattan med min man! <3

Regnet hängde lite i luften så bröllopsakten fick bli i tältet  ni ser i bakgrunden. 
Jag hade min fina Lise Sandahl klänning på mig! <3
Alltså den här lilla pinglan! Jag dör sötdöden!
 <3
 Lilla Elise gillar att känna sig som en liten prinsessa!
Elise kastar rosblad.....alltså jag får tårar i ögonen när jag skriver tom.

Stiliga killar! <3
Leone tyckte inte det var lika kul som sin lillasyster att stå i centrum.

Vigseln hölls på engelska o det var så fint! Både vackert o lite humor. Helt perfekt verkligen!
Elise fick hjälpa till med banden mellan Diana o Patrik
Hur fint är det inte!


Soft fiolspel i bakgrunden som gjorde att det kändes som man var med i en vacker film.
Två underbara tärnor! Lovisa som är Patriks systerdotter o Susanne som är Dianas barndomsvän!
Mycket rörda efter bröllopsakten tog vi en kort promenad där vi skulle ta emot o skåla för brudparet
Där nere kommer dom hela familjen Wallin! <3
Vilket landskap
<3
Såpbubblor <3
Vi stod uppställda för att hylla brudparet!
En liten brudvals!
Magiskt! Det slutade att regna också!

Kul att gifta sig! <3 Diana spexar! Elise vill ta en fin bild med mams! <3
Deras klänningar! Wow!
Nazrin en liten Insta på G kanske?! ;) <3


Så snygga tjejer, den ena snyggare än den andra!

Dagens överraskning var dessa två!

När vi var till Puerto Banus med Patrik o Diana för ett par år sedan var vi på La Sala då  spelade dessa två. Patrik o Diana fick ett visitkort o sa att de ville så gärna att de skulle spela på deras bröllop.

 O så blev det!!! Alltså vilket drag! De spelade den ena 90 tals dängan efter den andra! 
Det blev en lång dansnatt kan jag säga! Det var en överraskning men R sa direkt! -Vad jag känner igen henne! Hihi Jodå han hade sett henne förut! ;)

Vi skålade för brudparet o åt en massa både varma o kalla snittar! De stod o stekte en massa små spett på insidan också. Hur gott som helst! Här är Dianas lillebror som även var en perfekt toastmaster under middagen!
Skål  för Patrik o Diana!

Emma tog en bild på mig o R! <3 
Annars var ju R bröllopsfotografen!
Kärlek är vackert!
Vilket vackert par!
När vi minglat o ätit snittar i massor var det dags för en 4 rätters bröllopsmiddag!
Vilken dukning! Vilka rosor!
Vi satt vid ett bord med bara Patrik o Dianas vänner.
Louise har Poledancing i stan o även i Stockholm om någon är sugen att testa!?

Hela menyn var helt fantastisk! Men det blev så mörkt så jag fick inte till några bra bilder men det här var en av förrätterna,
Första talare var Patriks mamma som höll ett så fint känslosamt tal!
Stort när ens barn gifter sig!
Lite soft underhållning av Disco Queen.
 Många fina tal som hölls av bådas föräldrar o deras vänner!
Emma blev så rörd så det kom en liten tår mitt under det fina talet! Känslomänniska hon också! Jag vet precis hur det är för jag gråter hela tiden hihi

 Tårta o kaffe fick avsluta den fantastiska bröllopsmiddagen.

R höll också ett fin tal med både känsla, allvar o lite humor. Bla delades de här ut!


 ;)))
Så tyvärr om ni ville ha ett hemligt bröllop är det redan kört lixom!

<3


Sorry for that! ;D!


Patriks barndomsvän o Bestman (som även spelar i samma band som Patrik de är grymma de också) avslutade som sista talare. Så mycket kul man får veta när sanningar kommer fram hihi.
Patrik tackar o hälsar alla välkomna in till danspartyt i andra Slottsbyggnaden!

Vi hade så trevligt vid vårt bord! Oj vad vi skrattade!

Så härliga människor vi har träffat!
Resten av kvällen , natten såg ut ungefär så här!



Dancing Queen!
 


 Alla konstaterade att det kan bli sånt drag o sånt ös med bara två personer! Helt fantastiskt!

Från Puerto Banus o La Sala till ett Slott i Frankrike!


Här hade Elise tröttnat på  Bröllopsfoton o hade fullt upp med kompisarna istället! Hihi


Tusen tusen tack Patrik o Diana för att vi fick äran att dela ert bröllop!

Det är minne för livet! Vi hade aldrig fått vara med om detta om det inte varit för er!

Imorgon kommer ett sista inlägg ifrån Slottet i Frankrike!

Nu ska jag titta på Idol!

Vi ska äta räkor så det blir enkelt! 

<3

Kram på er alla fina!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar