Petra Nyman Art & Design

onsdag 10 augusti 2016

Sola i Karlstad! Höst middagstips! Neu Lash!

Hello!
Är det fint väder någonstans i Sverige eller är det bara "Sola i Karlstad" som lyser med sin frånvaro?
Inte konstigt att man längtar tillbaka till ljumma sommarkvällar i Nerja lixom?

Jag o fina, kloka Nathalie o resten av gänget också såklart på väg till Maria Bonita för att äta middag för nån dryg vecka sen......men som Lisa skrev på Instagram det känns som en evighet sedan!!!



Idag har det regnat. Jag fick verkligen ta mig i kragen för att gå ut o köra o jag hann precis 4 tabata block innan regnskuren kom igen.

Men det räckte nog pga att jag inte kört Tabata på väldigt länge, känner redan nu den inväntade träningsvärken sär på G! ;)
Ännu en bild från underbara Balcon Europa! <3

Vad som inte är lika trevligt är det torra, solblekta hår man fått av alla salta bad o soldränkta dagar!!
På fredag ska jag som tur är till min fina, duktiga vän Gigi på "Cut in Kitchen"....... men jag tänkte hon får väl en chock så jag köpte med mig en inpackning på Ica så nu har jag suttit med den i håret någon timme. Kan ju inte bli sämre?!

Jag tror faktiskt det hjälpt en del ändå!!! Nu har jag precis sköljt ut!
Sen en annan sak jag ska testa!

Ni som följt med mig på bloggen vet att jag för ettag sedan tatuerade en eyeliner precis vid fransroten på övre fransarna.
Pga det var jag tvungen att sluta med lösögonfransarna som jag haft i flera år.

Nu tänkte jag ge det här fransserumet en chans istället så får vi se om de växer ut?

Jag fick tipset av Charlotte på Harmonia Medical Spa som gjort den permanenta makeupen på mig. Hon använde det själv o tyckte det var toppen!
Så nu har min beställning kommit från Amazon o jag började använda det igår kväll.

 Efter 30 dagar ska fransarna vara fler o  längre. Jag lovar att berätta om det fungerade!!
Neu Lash var namnet! (annars går jag tillbaka till Linnea som får sätta fransar istället)
Igår blev det pannkakor i stora lass till lunch till Claes o Bellas förtjusning.

Det är alltid lite mysigt att steka pannkakor tycker jag (om man inte har bråttom).
 Man känner sig så huslig på något sätt? Haha...mammig!
Jag sitter o bloggar med sällskapsdamen Elsa bredvid mig i uterummet! <3
Igår var jag riktigt trött på allt vad grillat hette o lagade därför en "höstinspirerad" rätt iform av

Biffstroganoff!
Det blev faktiskt väldigt gott! Vill ni ha receptet så är det nedan!

Nej nu ska jag försöka få igång min träningstunga kropp till lite nytta har lite o stå i inför helgen! ;)

Ha en fin "lill-lördag" så hörs vi snart!

<3

/Petra

Ingredienser: Biffstroganoff!

Gör så här:

Skär köttet i 2 cm breda strimlor. Hacka löken och skär champinjonerna i skivor.
Värm upp en stekpanna med margarin eller smör på medelhög värme.
Stek köttet ett par minuter. Lägg i lök och champinjoner och låt det stekas tillsammans.
Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Tillsätt tomatpuré och senap. Häll på grädden och kalvfonden.
Låt steka på svag värme i stekpannan, helst under lock, i ca 10 minuter. Smaka av med salt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar