Petra Nyman Art & Design

onsdag 3 augusti 2016

Smarrigt middagstips! Grill! REA Nätshopping! Ny plantering!

Hej vänner! Har ni fortfarande semester eller har ni börjat jobba än?

Skönt att komma hem men nu har jag redan börjat längta tillbaka till Nerja! Det är inte tillräckligt varmt här! Jag ser att många är ute med båten men burr va kallt på sjön. Så fort solen går i moln fryser man halvt ihjäl.
Igår kväll var det ändå ganska skönt ute!
Men så mysigt att få träffa odjuren när vi kom hem igen <3

Farmor o farfar har tagit hand om dom dessa veckor så skönt att slippa lämna bort dom utan de får vara i sin hemmiljö.

Jag gjorde en sån enkel god melonsallad häromdan.
Pressade en halv lime över skivad rödlök, delade en halv vatten melon.
Hackade färsk mynta o smulade fetaost över
Lite salt, peppar o olivolja så var det klart! Delade resten av limen i klyftor om man ville ha mer på salladen!

MUMS!  Bra kombo!
Grillad fläskfilé o majskolv som tillbehör.
Jag gjorde små aptitretare eftersom jag blev brutalt sugen på skagenröra! ;)
Bella kom hem i måndags o blev så välkomnad av odjuren även hon! <3 Och av resten av familjen också såklart! Hihi
Bonnie är lite väl närgången o så här blir jag väckt varje morgon hihi....
 Fast hon är väluppfostrad  o kommer inte med sina pussar förrän man börjar röra lite på sig fram på morgonkulan <3
Första kantarellerna i år från Ica!
Gud så gott!!!
 Våra blommor hade dött....... Hortensia är inte någon lek att hålla vid liv då de behöver vatten varje dag typ men de hade planterat så fint tills vi kom hem! :)
Tusen tack för hjälpen farmor o farfar! <3


Nu fick jag precis meddelande i mobilen att två paket har kommit till Ica. Det får bli en tur dit bara jag bestämt vad vi ska äta till middag ikväll. 
Nu sitter jag o bloggar o äter spagetti o köttfärsås hihi



Hittade ett par Ralph Lauren på 70 % rea. (se länken ovan)


Jag har grus i ögonen då jag sovit riktigt uselt inatt......fy för såna nätter!!


Idag ska jag äntligen börja träna igen! Nu är det slut på sötebrödsdagarna för den här sommaren ska gudarna veta!

NU KÖR VI! Spinning kl 17:15 o jag är precis klar med spellistan ;) Som jag längtar o fullsatt klass! Wiii!!!


Ta hand om er fina människor där ute! <3

Kramar i massor!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar