Petra Nyman Art & Design

torsdag 30 juni 2016

Grattis Lise Sandahl! Godaste middagstipset på länge! Flowerinspo!

Först o främst vill jag säga STORT Grattis till fantastiska  Lise Sandahl som fyllde år igår! Jag är så glad att vi har hittat varandra o att jag får vara en del av #teamlisesandahl <3 
Hennes kläder är verkligen skapta för mig! Hihi Älskar hennes print  bla på alla underbara klänningar <3 <3 <3 

Älskade även den här plisserade byxkjolen som kom i flera färger.  Dottern tyckte också den var så snygg! Tillsammans med klassiskt  Lise Sandahl mönster på underbara linnet.

Jag valde att ha dem högt upp i midjan men det gör man ju som man vill! ;)

Så ett stort hjärta till dig Lise! <3
Och rosor!!!!!!!!!!


Åh jag lagade det godaste jag ätit på länge för ett par dagar sen! Detta var hur gott o enkelt som helst!
Detta är nostalgi för mig då vi serverade rimmad lax med dillstuvad potatis på sommarmenyn när jag jobbade på Statshotellet för typ 100 år sedan! Hihi

R brukar alltid ta denna rätt när vi stannar till o äter lunch på laxbutiken, men nu slog jag till o lagade det själv o det blev sååååå gott!

Jag köpte kallrökt lax vid fiskbilen på Bergvik. Det funkar även med gravad lax (den är lite mer smak på enl.  tjejen i fiskbilen)

Så här gjorde jag! Kokade färskpotatis o delade i bitar.
Tog en gryta med två dl mjölk o 1 dl grädde, pudrade i en msk maizena toppredning. Det fick puttra ihop på svag värme så det tjocknade lite.
Jag hällde i hackad dill. Smakade av med salt o vitpeppar. Sist i med potatisen så den får bli varm.

Jösses så gott! Det här var inte sista gången jag åt kan jag säga!

Som jag sa tidigare försöker jag lära mig min systemkamera!;) Visst fyndade jag fina orkidéer på Kalenius.
Mitt  brickbord kan köpas HÄR!
Hortensian har jag bara en kvar av!! Den andra har blåst sönder?!?
Nu kommer lite Flowerinspo från våra planteringar i år så är ni inte blomintresserade kan ni skuta läsa här! ;))))
Jag gör det mest för att komma igår till nästa år! Hihi
Mycket växter här med tanke på att jag inte gillar att påta i trädgården?!? ;)
Det här var fint!


Men Bonniebus du behöver väl inte kissa på krukan?!? Undrar om hon är på väg att  börja löpa?!
Det har inte tagit sig så mycket än! Tur det regnar med jämna mellanrum så de får lite vatten! Hahah

Just det! Måste tipsa om den här kannan jag fyndade på Netto för 109:- tyckte den var fin!


När jag ändå var på Bergvik o sprang förbi den här butiken gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle få tummen ur att göra!!! Nämligen bokade en synundersökning! Jag har svårt att erkänna för mig själv men jag börjar fasiken se dåligt! Så på tisdag är det jag som går dit!

Idag ska jag också fixa med ögonen! Jag ska till Charlotte på Harmonie Spa o göra den sista touchen på min kosmetiska tatuering, bryn o eeyliner.

Jag hann även kika förbi morfar också! Så kul när han blir så glad när man kikar in!


Nej nu ska jag fixa lunch innan jag åker ner till stan!

Kramar i massor o sköt om er!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar