Petra Nyman Art & Design

fredag 26 juni 2015

Avtackad av fina kollegor! Min tavla på Clipodrom! Enkelt men väldigt gott middagstips!

Vilken härlig dag det var igår! Började med en  lugn o skön morgon med kaffe på sängen o Nyhetsmorgon efter det gick jag upp o bakade rabarberpaj till mina kollegor som skulle komma på fika efter lunch! 

Jamen titta vad söta de är! Jag sa ju upp mig i februari för att satsa mer på min målning o design, o igår kom de hem till mig för en avtackning. Jag avskyr att vara i centrum tro det eller ej hihi men det kändes så mysigt att de kom hem till mig o överlämnade paket o blommor istället för sentimentalt på jobbet....... tycker sånt är så jobbigt o har alltid så lätt till tårar ! <3

Jag fick present av både personalen o arbetsgivaren!
Ett presentkort av mina söta arbetskamrater på en konstaffär där jag kan köpa penslar o färg till mina målningar kunde inte bli bättre! Tusen tack!

Och den här vackra vasen från arbetsgivaren! Jag blev verkligen så glad!
Visst är den snygg!
Nu ska jag bara fixa några snygga blommor att sätta i den!
Bella var hemma så hon var också med o fikade med oss! Så mysigt!
Vi pratade en massa minnen, så det blev mycket skratt haha!

Efter tjejfikat hade jag fått en tid i sista stund till Clipodrom för en liten uppfräschning!
Nu känner jag mig redo för vår bilsemester på lördag! ;)
Hur spännande ska inte det bli o se vad våra män hittat på i år! Än så länge har vi verkligen inte blivit besvikna jag o Ika! :D
Se där vad jag hittade på Clipodrom! ;)
Känns alltid lika konstigt att se sina tavlor i offentliga miljöer!
<3


Önskar er alla en trevlig fredag!

Idag är jag så lycklig för jag känner mig bättre i ryggen o skall köra min spinning ikväll 16:30!

Tjoho! Inte tränat på två veckor så ni kan ju förstå min abstinens!?!

Kommer bli en bättre fru, mamma, medmänniska o bloggvän efteråt kan jag lova!

Hihi

Just det igår åt vi något som var så enkelt o väldigt gott!
Knaper grillad kassler med blomkålsgratäng!
Mycket god kombo!
Bella fixade en god sallad, med blandad bladsallad, gul paprika, körsbärstomater, salladslök, rädisor, gurka och granatäpple så smarrigt!

Jag slängde ihop en supergod blomkålsgratäng

Ingredienser:

1 blomkålshuvud (medelstort)

2 ägg

2 dl grädde

1 dl mjölk

2 dl riven västerbottenost

salt, peppar, paprikapulver (smaka av)

Jag gjorde så här! 

Delade blomkålen i små buketter som jag kokade upp i ca 5 min. Lade dem i en ugnsform. Blandade ägg, grädde, mjölk o hälften av osten plus kryddor i en bunke o hällde över blomkålen. Strödde resten av osten över. Sen skjuts in i ugnen ca 15 min i 200 gr.

Klart!

Ett gott tillbehör speciellt till den lite salta knapergrillade kasslern.

Enkelt men väldigt gott middagstips!

Kramar Petra

2 kommentarer:

  1. Du är så himla härlig! Och godhjärtad! Och värsta djurvännen! Och BÄST I VÄRLDEN!!! Jag är så GLAD att du har förverkligat dina drömmar!! Såg förresten idag att du har dottern hemma...Härligt!
    Ha det gött på "hemliga resan". Tror säkert att det blir fantastiskt, som alltid.
    Kramis Anja

    SvaraRadera