Petra Nyman Art & Design

lördag 24 januari 2015

Recept enkel supergod Pastagratäng! Kenza shopping! Lockar i håret!

   Hej på er! Hoppas helgen är bra så långt! Det är ju nästan halva kvar ändå! Jag lovade att jag skulle  ge er receptet på den goda pastagratängen jag lagade i förrgår! Fredagen sprang iväg o vips är det lördag! Mer om det i nästa inlägg!
Okej inte alla dagar jag har lockar i håret när jag lagar mat?! Jag var till Clipodrom o kapade en bra bit på håret, skönt att få bort slitna toppar. Då fick man några stylinglockar på köpet. Jag hade lunchpass på Tieto i torsdags  o frisörbesöket var inte förräns på eftermiddagen därför fick jag vara fin när jag stod i köket på kvällen;)

Jag gjorde en glutenfri gratäng också! Allt gick åt så det tar jag som ett bra betyg! Underbart med allt i samma form också! Perfekt att värma till lunch dagen efter o passar perfekt till matlåda om man vill.

Kokade pasta o stekte bacon o kycklingfilébitar!
Grädde, cremefraiche, dijonsenap o chilisås blandades i en skål.
Här har ni receptet helt enkelt! ;)

Recept Pastagratäng med kyckling och bacon

Ingredienser:

4 kycklingfiléer
2 pkt bacon
1 tsk soja
1 msk stark chilisås
2 dl creme fraiche
3 dl grädde
1 dl chilisås
1 msk dijonsenap
I liten påse riven stark ost (västerbotten)
4 portioner kokt pasta (jag tog skruvar)
(salt o peppar)
  •  Sätt ugnen på 200 grader. Dela bacon i små bitar. Stek bacon knaprigt och låt torka på hushållspapper. Koka 4 portioner pasta i saltat vatten, pastan skall vara al dente. 
  • Skär kycklingfiléer i bitar som är ungefär 2x2cm. 
  • Stek kycklingen i olja på medelvärme, salta och peppra. Avsluta stekningen med lite soja och chilisås så kycklingen får en god smak.
  • Blanda ihop crème fraîche, grädde, senap och chilisås. Salta och peppra.
  • Lägg kyckling och pasta i en ugnsfast form, häll över röran. Blanda om allting.
  • Strö över bacon och toppa sedan med riven västerbotten ost.
  • Ställ in i mitten av ugnen i cirka 10 minuter eller tills den fått en fin färg o blivit genomvarm.
Jag serverade med en enkel sallad! Mums mums!
Köpte en underbar mysdress från IvyRevel! Riktigt skön! <3
 HÄR!  hittar ni den!

Sköna fickor också! Cool! Kenza har en likadan! Hihi

Oj vad det snöar! Hela dagen idag också. R gick ut i fredags o körde snöslungan. Jag var tvungen lägga ut bilden på Insta för jag kom på en gullig kommentar sonen sa när han var typ 4 år. Mamma varför ska man klippa gräset när det är snö ute? Bra fråga av Claes! Det känns ju jädrigt onödigt faktiskt?!? Haha så söt! <3

Nu ska jag göra ett break för lite matlagning! Ikväll ska vi äta olfilé o hasselbakspotatis med vitlöksmör o bea! Yummie!

Men fortsätter snart med bloggandet igen!

Ses snart!

Kram så länge!

<3

/Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar