Petra Nyman Art & Design

söndag 11 maj 2014

Kycklingklubbor o recept på underbar salladsdressing o kall sås!

Ett enkelt middagstips! Jag vet ju att så många har idétorka där ute!
Jag är duktig på sallad men väldigt dålig på goda dressingar! Den här var väldigt enkel o god!
Dela gärna med er om ni har något smarrigt recept på salladsdressing eller god enkel sås!
Den här veckan hyllar jag det enkla!

Recept senapsvinegrette

Ingredienser:
2 msk olivolja
1 msk vatten
1 msk vit balsamvinäger
1 tsk honung
1 tsk dijonsenap
(smaka av med salt)

Blanda ihop! Tada klart! Salladen blir så mycket godare!
Brukar ni dressa salladen?


Potatisen ugnsbakade jag i ugnen med olivolja, timjan o flingsalt! 
Recept den kalla såsen! Jamen hur enkelt är inte det här!

Först hade jag tänkt att bara mosa ner fetaost med en gaffel i en burk cremefraiche o smaka av med salt o peppar! Prova det! Det är jätte gott! Men tyvärr glömde jag köpa fetaost! Istället tog jag:

Recept kall sås
1 dl cremefraiche
1 msk Västerviks senap (sötstark)
smakade av med cayennepeppar o salt!

Klart!

Yummi!
Kycklingklubborna marinerade jag med Morbergs marinad innan ugnen!
Snabba o enkla middagar är tydligen temat den här veckan!

<3

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar