Petra Nyman Art & Design

torsdag 1 maj 2014

Fifty shades of grey! One colours of BLUE! Recept Pulled Pork o barnsligt enkel Guacamole!

Hello i stugorna! Ja nu har jag vaknat till, mitt tredje blogginlägg idag! Hoppas ni hade en fin Valborg!
Men vad hände med vädret!? Från finaste blåa himlen till det här!


När jag kom fram till KMTI såg det ut så här! What? Jag som hade laddat hela dagen för att köra min PS utomhus på konstgräset!
Igår en timme innan min Powerstep skulle börja!
Soligt o blå himmel!
Igår när jag åkte hem från KMTI var det lite kul! Det var fifty shades of  grey på himlen 
men längst bort var det ljusblå himmel!
Det är där jag bor ju på Edsviken! Häftigt!

Mera grått fyndade jag på Biltema! Åpple o Päron för en selma st! ;)
Fina ljus från Netto! Värst vad jag härjat runt den här veckan!;)
Idag hoppas jag på att hinna måla! 
Träningsfri dag idag o inget inplanerat! R är i Puerto Banus med grabbgänget!
Claes spelar bortamatch med A-laget Carlstad United!

Titta så fint rensat det är i våra rabatter föresten!


Allt ogräs är borta! Nej det är inte jag som fixat till det! 
Vet knappt vad som är ogräs eller inte Haha!

Pulled Pork!
Receptet hittar ni HÄR!
Lergrytan är toppen som jag fick av mamma! <3 Lite 80s över den! ;)
6 timmar fick karrén gotta till sig i ugnen!

Vår valborgsmiddag!
Guacamole is on the make! :D
Vill ni ha lena händer? Gröp då ur det sista från Avokadon o smörj in händerna med!
Superhärligt!
Det här blev ju så gott! 
Yummi!
  • 2 avokado
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • 1 msk limesaft
  • 1 dl crème fraiche
  • smaka av med salt o ca ½ tsk cayennepeppar

Gör så här!

  1. Mosa avokadon i en skål med en gaffel och tillsätt övriga ingredienser. Tada! Klart på sju röda!


Fick tummen upp av Claes o Albin!
Maten tog slut så det tar jag som ett gott betyg! <3


Claes killkompisar var här o kollade fotboll! Så skönt att veta vart man har dem när det är Valborg! Hihi.... Kul när man kikar ut o ser en massa bilar, många som har tagit körkort nu!
Inga småkillar längre! Fast jag var uppe i morse o curlade med att fixa frukost o ordna till pastasalladen! Lycka till nu CU! Kör så det ryker!

Ikväll missar jag inte Humorgalan för varenda unge! Det kommer bli en o annan tår kan jag tro!
Annat som hänt i veckan är att jag har satt mig på mina nya leofärgade Dolce Gabbana solglasögon!
Och kommentarsfältet har försvunnit från bloggen! Måste undersöka hur jag får tillbaka den i sidofältet!
Det är ju så kul att  kunna se de senaste kommentarnena ju! Inga stora problem jämfört med hur barnen har det som vi kommer få se ikväll! Hoppas de får inte mycket pengar! Ge ett bidrag!

Ha en underbar 1;a Maj! Nu ska jag ta tag i lite av varje!

Vi hörs snart igen!

<3

Kramar Petra

1 kommentar:

  1. Mysigt att ha son med vänner hemma en Valborg, bävar för när mina killar börjar ge sig iväg på nattliga äventyr. Dröjer tack och lov några år. Här blir det också humorgalan och en och annan tår.
    Kram

    SvaraRadera