Petra Nyman Art & Design

söndag 1 december 2013

Fredagen bjöd på grym överraskning! Firar Emilia 9 år! Hipp hipp hurra!

Vilken härlig helg vi har haft so far! I fredags höll jag på att svimma i soffan
efter ett telefonsamtal till R! Såklart ska jag berätta för er men väntar lite!
Vet inte om jag ens tror på det riktigt än! Hihi! Underbar fredag i alla fall!
Dessutom gick både Kevin o Elin vidare i Idol! Det blir en spännande final det!
Igår firade vi Emilia min brors underbara lilla bonusdotter! De hade fixat så
mysigt o så mycket god mat så vi är fortfarande proppmätta! <3
Tack Angelica, Pär, Emilia o Eddie!
 Dagen till ära mina nya Ash skor! <3

 
 Var tvungen att ta ett kort utanför vår Ica affär!
Det är verkligen en mysig affär att handla i!
Bara lite snö som fattas så känns det som Barnen i Bullerbyn ungefär?!?
Haha ni förstår att jag kämpar med att få lite julstämning men det
är faktiskt lite svårare när inte Bella är hemma!
 Hon älskar julen lika mycket som jag gör!
Resten av familjen är inte lika entusiastiska!
I fredags efter spinningen åkte vi hem o fixade iordning lite tacos!
Vad annars på en fredag liksom?!?
Sen sjönk vi ner i soffan o kollade Idol!
Där någonstans kom det bästa samtalet på länge!
Att vi har världens bästa kompisar kan tilläggas!
<3 <3 <3
Wow säger jag!
 
Happy!
 
Jag hittade en ny Julapp också!
Elsa fick en liten tomteluva där hon gosade ner sig
bland svettiga fotbollskläder på en KMTI handduk!
Det är Elsa som står för julstämningen här hihi!
Träningsfri helg vilket innebär inga gympadojjor på! ;) 
 Eddie min goa brorson fick också några paket!
Myran ville vara med o öppna!
Farmors paket med Bockarna Bruse var populärast!
Dessutom sjöng han o uppträdde med gitarr lite senare lillgrodan!
<3
 
Morfar, mamma o Gunilla! O gosesjuka chihuahuor!

 Claes blev omringad av gosedjur!
 
 Dora o Ester!
<3
 
Söta  Emilia blev så glad över alla presenter o paket!
Inga fel att fylla 9 år!
 Vi åt så mycket god mat så jag är fortfarande proppmätt! Paj, pizzabullar, pastasallad, potatisgratäng,
fläskfilé, bröd ost, sallad, jordgubbar, kiwi, vindruvor, ostbollar, baguette, olika beasorter!
Ja ni förstår att man inte gick hungrig därifrån! Hihi Sen lite glass, maränger, chokladsås på det!
 Snyggo! Myran försökte tigga till sig en godbit
genom att titta så sött hon kunde!
;)

 Hundarna var så nöjda att de kunde hoppa runt i så många olika knän!
 
Mumsigt värre!
Vad härligt det är att gå bort o äta mat!
Bara slå sig ner vid dukat bord! Lyxigt!
Mmmmmmm.....!

 Gunilla o den fina 9-åringen! <3
 
 Kul att man fick med sig 18-åringen också!
Bella ringde så vi alla kunde skype:a med henne!
Det kändes nästan som om hon också var med på kalaset!
:) 
 
När vi väl var hemma eldade vi eller rättare sagt R en mysig brasa!

 Ett litet ryck att få fram några stakar o stjärnor från vinden innan "Så mycket bättre" började!
Såg ni programmet?
Att Agnes blivit mobbad i 5 år när hon var yngre hade man ingen aning om!
Fy vad jag verkligen hatar all mobbing! Ingen ska få känna sig oroliga o rädda över att gå
till skolan eller jobbet! Det värsta är att det kan pågå dygnet runt nu när de sociala medierna finns!
Vi måste alla hjälpas åt att få stopp på detta elände!
Jag har uppdaterat min Iphone så helt plötsligt kunde jag hämta några nya
Appar! Den här kanske är lite kul?!?
 
Eller NOT!
 
Nu ska jag fortsätta röja här hemma!
Stryka gardiner som ska upp bla!
Claes spelar träningsmatch! Det är skyltsöndag så en tur ner på stan
kanske kan vara mysigt? Jakten på den uteblivna julstämningen fortsätter!
Haha! Igår drack jag den första glöggen hos Bror, det var gott!
Kanske får bli lite glögg ikväll också!
 
Det är ju 1:a Advent ju!
 
<3
 
Ha en underbar dag fina bloggläsare!
Så ska jag ge er ett galet gott middagstips i nästa blogginlägg!
 
Ses snart!
/Petra
Varsågod lite stämningsfull julmusik!
Den här låten älskar jag!

4 kommentarer:

  1. Riktigt fina foto hörru' tjejen :)
    Ja...jag vill ha snö nuuuuuuuu!!
    Grattis till 9-åringen så fin/Adventskramar från mig under "julfilten"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du! Ja det är nog på väg med stormen Sven! ;) Det är bäst vi stannar under filten! Kramar Petra <3

      Radera
  2. Nämen nu är jag såååå nyfiken på telefonsamtalet.....Vilken härlig helg du haft o snygg som tusan är du vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera