Petra Nyman Art & Design

tisdag 12 mars 2013

Middagstipset idag är Biff Stroganoff! Maria Montazami i Let´s Dance!

Idag har varit en dag när jag har varit nära till tårar hela dagen! Vill sätta mig o gråta utan att jag har någon anledning! Jag skulle ha gjort cellprov idag men en påbörjad menstruation gjorde att det inte blev så! Jahaja det är därför jag känner mig gråtmild! Sen har jag inte tränat på två dagar, vet inte om det också påverkar mig! För nu har jag tränat spinning o känner mig mycket piggare!
 
En liten  pepp till mig själv som helst vill dra en filt över mig innan spinningpasset!
 
Jag  förberedde middagen som faktiskt blev supergod! Biff Strognaoff!
 Det är så skönt när både R o jag körde spinningen o vi inte var
hemma förrän 19:30 att middagen var förberedd!
 Claes spelar fotbollsmatch o kommer inte hem förrän sent ikväll!
 Varsågoda här har ni kvällens middagsrecept på Biff Stroganoff!
Jag hittade receptet på www.recepten.se

Ingredienser:

Gör så här:

Skär köttet i 2 cm breda strimlor. Hacka löken och skär champinjonerna i skivor.
Värm upp en stekpanna med margarin eller smör på medelhög värme.
Stek köttet ett par minuter. Lägg i lök och champinjoner och låt det stekas tillsammans.
Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Tillsätt tomatpuré och senap. Häll på grädden och kalvfonden.
Låt steka på svag värme i stekpannan, helst under lock, i ca 10 minuter. Smaka av med salt.
 

Smakade riktigt gott!
Kommer jag absolut laga igen!
 
Elsa o jag kollar på Kändishoppet på tv!
Vad modiga de är måste jag säga!
Elsa instämmer! Hehe
 
Jag längtar ändå till att Let´s Dance börjar 29 mars!
 
Jag säger bara Maria Montazami ska vara med!
Det kommer bli hur kul som helst!
 
Kram på er! :)
 
<3
 
/Petra
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar