Petra Nyman Art & Design

torsdag 7 mars 2013

Godaste Blomkålsgratäng o shopping från House of Lola o nya favoritlöpartights!

Lillgrodan o jag ville bara kika in o säga hej! Igår gick det i ett! O idag också! Nyss hemkommen från Powerstep på Tieto o nu har jag bara ett spinningpass imorgon innan min första träningsfria dag sen förra lördagen! En välbehövlig vila på lördag alltså! Då är vi bortbjudna på Mellokväll!
Jag gjorde en så god blomkålsgratäng igår! Ni måste bara köpa ett blomkålshuvud o testa receptet.
 De är så goda nu!
 
Ni hittar mina absolut favorit  träningstights
De sitter åt på rätt ställe! Fick dock ta en strl större än jag brukar!
som kan beställas HÄR!
 
Igår kväll förberedde jag den här Blomkålsgratängen
så det var bara att ställa in i ugnen när vi kom hem ifrån spinningen! Så himla god!
 
Receptet kommer från min App Kokaihop.se GOE

Ingredienser (4 portioner/st.)

1 stblomkålshuvud, stort
2 stägg
2,5 dlgrädde
2 dlriven ost
1 dlstrimlad purjolök
1 tskpaprikapulver
salt, svartpeppar

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Dela blomkålshuvudet i mindre buketter och förväll dem några minuter i lättsaltat vatten. Blomkålen får inte bli mjuk.
  3. Fördela blomkålen i en smord form och strö över den strimlade purjon.
  4. Vispa samman ägg, grädde, 1 dl av rivosten och kryddorna. Häll äggsmeten över blomkålen och strö över resterande rivost.
  5. Gratinera i 225 grader ca 15-20 min. Serveras till exempelvis ugnsstekta kycklingklubbor eller annat kött.
 Vi körde knaperstekt kassler till itgår!



Kom på att jag inte visat min söta topp från House of Lola o
mitt favoritskärp med nitar från Clarks!
Småprickig o så härlig mjuk kvalite!
Passade bra idag när solen tittade fram tyckte jag!

 
Lunchen idag blev goda rester från gårdagen!
Smakade så bra efter Powerstepklassen!
Krämig god Blomkålsgratäng o salt hårdstekt kassler!
 
Annars har jag nystädat hem:) Jag har jobbat, tagit hundpromme i solen!
Ska snart iväg o köra sonen till fotbollsträning!
 
Ses sen fina!
 
<3
 
Kram Petra

2 kommentarer:

  1. Har gjort nåt liknande (gör ju sällan på recept)
    Blomkål är underbart både rå och kokt :)
    Här blev Rotmos idag! Och tre bitar Fläskkorv hihi
    Brukar koka fläsklägg eller rimmade bog, men orkade inte kände jag....
    Ha en fin mello helg...själv tror jag inte ens att jag kommer kolla..men vet att många är bitna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rotmos är smaskens! Det gäller att inte fastna i samma spår när man lagar mat! Det är tyvärr allför lätt! Det jag gillar med Mellon är dels att det är direktsändning! Det gör det lite häftigare tycker jag!Det är på riktigt här o nu! Sen känns det lite fest! Jag älskar ju dessutom musik eftersom man alltid är på jakt efter ny träningsmusik! Dans är ju också ett stort intresse! Nu ska jag ta en hundpromme i solen! Trevlig helg på dig! :)

      Radera