Petra Nyman Art & Design

söndag 24 februari 2013

Träningsinspiration! Recept fredagens LCHF Tacogratäng

Vilken fantastisk träningshelg jag haft! Igår var ju underbara Victoria Hammarström hos oss o körde två klasser som gästinstruktör! Först en spinningklass Magic Moments o hon lyckades verkligen få oss att prestera maximalt! Sen körde hon en fantastisk Disco Fever aerobicsklass som var Magic Moments det också! Hihi Så duktig o bjuder oerhört mycket på sig själv! Tack Vickan för att du kom o gav oss lite inspiration i Karlstad! Är ni sugna på att köra dessa klasser ska ni åka till Gerdahallen där det är ett träningskonvent om två veckor!  Idag har jag kört pilates o spinning! Jag lyckades få gruppen att tjoa o heja på idag! Världens tryck i spinningsalen! *Måste fått mycket inspiration av Vickan* :D
Snygga Victora!
In action!
Nu kan vi alla discomoves!

 Spänstiga Karin är på hugget!
Hoppar högst! :)

Fler Discomoves!
En liten smurf dök upp!
Glada killar som stod utanför o kikade på sin kompis!
Ett glatt svensexagäng!

 En ovanligt sexy stretch avslutade passet!
Perfekt start på lördagen! Sen var det bara hem o byta om!
Vi var bjudna till lilla mamsen på födelsedagskalas!
 
I fredags prövade jag en ny variant på Tacogratäng som blev!
Just det SuperMumsig! Ett tips för alla med torra händer!
Ta det sista som blir kvar i avocadoskalet o smörj in händerna med!
Ni kommer få händer som en Bebisrumpa! :)

Här blandar jag cremefraiche o philadelphiaost
som jag sedan brer ut i botten på ugnsformen
 
 
Så här kladdigt o gott såg det ut på tallriken i fredags innan det landade i min mage!
Det här o Lena PH showen gjorde min fredag! Fy fasen vad bra hon är den där Lena!
Det var ju inte så längesedan vi var på Rondo i Göteborg o såg hennes show!
Det kan ni läsa om i det HÄR!inlägget!
Så får ni se hennes omtalade kroppsstrumpa o allt! :)

Topping, paprika, tomat, avocado o massor med riven ost!

200 gr i ca 25 min!
 
Ni ska få hela receptet här!
Jag hittade det på 56kilo.se
 
4 personer
500 g nötfärs
200 g philadelphiaost original
2 dl creme fraiche 34%
2 tomater
1 hackad paprika
1 hackad gul lök
1 avokado
Jalapenos
salt, peppar
Jag gjorde ingen egen tacokrydda utan körde 1/2 påse färdigbladad!
1 msk tomatpuré
2 dl vatten
1 vitlök
lite soja
3 dl riven ost
Sätt ugnen på 200 g.
Blanda fraiche och philadelphiaost och bred en gratängform med det.
Bryn lök och nötfärs och blanda i vatten, tacokrydda, vitlök, tomatpuré och en skvätt soja.
Lägg ovanpå fraicheblandningen. Dekorera med tomaterna och paprikan och avokadon skuren i bitar, lite salt och peppar och sedan osten och sätt sedan i ugn i ca 25 min.
MUMSFILLIBABBA!



Nu är jag så trött i kroppen! Mitt 7:e pass sen i torsdags så med all rätt!
 Har precis ätit rester av Tacogratängen!
Bella ska snart ta tåget hem till Linköping!
Hennes sportlov är slut o Claes har precis börjat!
Men nästa fredag kommer hon hem igen! <3 
Vi ska nämligen gå på Genrepet på Andra Chansen här i Karlstad!
 Det är ju superbra artister som kommer dit så det ska bli riktigt kul!
 
Oj vilket långt inlägg det blev! Hoppas ni orkade läsa ända ner hit!
Än är jag inte klar men det kommer i ett nytt inlägg!
 
Kramen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar