Petra Nyman Art & Design

lördag 16 februari 2013

Allahjärtansdag Middag på Posthotellet!

Skrev nyss ett långt inlägg som försvann! Grr!
Vi var i Göteborg o fick tips att gå o äta middag på den gamla postterminalen som är ombyggt till ett superhäftigt hotell som ligger precis vid centralstationen! Vilken upplevelse det var! Inte ofta man blir positivt överraskad när man är ute på restaurang tycker jag! Det har kanske hänt 10 gånger! När helheten stämmer! Då är det Wow att gå ut o äta!
 
Nej det var inte R som köpt rosen till mig!
Alla tjejer fick en varsin ros av serveringspersonalen!
Gulligt!
Här ser ni hotellreceptionen!
Häftig!

Hembakat bröd olika sorter så gott!
Servitören tipsade oss om det perfekta vinet till maten!
Atmosfären är helt underbar! Högt till tak utan att det ekar det minsta!

 Kockarna stod helt öppet  o lagade mat!
 Kändes som det lika gärna kunde vara tv-inspelning av Sveriges Mästerkock!
:)
Sopan var ju bara för god inte sådär gräddig o mäktig som endel skaldjurssoppor kan vara!
Serverades med kanna!
 
Ryggbiff, sellerimos o rödvinssky!
Mycket vällagat! Lagom portion!

Efterrätten var nog den godaste jag ätit Ever!
 Jag som inte ens är någon efterrättsmänniska!
Servitrisen rabblade så länge vad det var på tallriken så jag kom inte ens ihåg hälften!
Mango, det vita ägget är kocossorbé, minimaränger,
chokladmousse, rischoklad o granatäpple!
Det var perfekt mix av syrligt o sött!
Yummi!


Tack för en underbar Allahjärtans dag!
Jag vet att det är en riktig konsumtionsdag o halvhysteriskt på många sätt!
Egentligen hade inte det här med Allahjärtansdag att göra!
Det bara föll sig så!
 
Jag berättar mer sen!:)
 
 
Idag kommer Bella hem ifrån Linköping!
Det kan man kalla Allahjärtansdag!
<3
 
 
Nu är jag supersen!
Jag, mamma o Tina  ska på Vin o Delimässan!
Innan dess ska jag fylla på lite fransar! Det var en evighet sen nu!
 
Vi kanske ses på Vin o Deli mässan!
 
Ha en fin lördag!
 
Kram Petra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar