Petra Nyman Art & Design

onsdag 3 oktober 2012

Mitt favoritrecept på Kycklingcurry med avocado o cashewnötter!

Igår kväll lagade jag den bästa Kycklingcurrygrytan ever!
Har ni inte provat den måste ni lova att ni gör det!
Så varsågoda här har ni dagens middagstips!
Jag höll på att smaka ihjäl mig innan den var klar! Mmmmmm
 
Receptet lyder!
 
kycklingfilé
1 purjolök
2 msk kycklingfond
2 dl vatten
2 msk curry eller mer?!? Smaka av!
3 msk het mangochutney
2 dl cremefraiche
2 dl grädde
soja
2 avocado
Stek kycklingfilén och purjon! Pudra över curry, häll i vatten fond o mangochutney.Låt puttra 5 min.
Tillsätt grädde o cremefraiche! Koka ytterligare Ettag:-) Smaka av med soja salt, peppar!
Tillsätt avocadon precis innan servering!
Servera med god sallad, ris och strö gärna cashewnötter över grytan!
Igår körde jag blomkåls o brockolimix till!
Smaklig måltid!


Glöm inte eget skärbrade till kycklingen!
 
På bilden nedan saknas bara soja o kycklingfond!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar